Eğitmenler

Eğitmenler lider değil, sadece rehberdir. Bizim sistemimizde her çocuk, belli sınırlar içinde kendi lideridir. Eğitmenlerimiz toplam 150 saat uygulamalı montessori eğitimi almış, bu konuda birçok kitap okumuş ve Ankara ve Adana’da uygulama – gözlem yapma süreçlerinden geçmiştir. Her sınıfta 2 asil öğretmen bulunmaktadır. Bu eğitimlerin dışında, kurucumuz Nida Banu DAL’ıno American Montessori Society (AMS)’den aldığı 354 saatlik Eğitici Eğitmenliği Sertifikası ile eğitmenlerimize belli periyodik dönemlerde eğitimler vermektedir.

Eğitim Materyalleri

Materyallerimizin tamamı çocukların yaratıcılıklarını destekleyen, kendi hata kontrollerini yapmalarını sağlayan %100 ithal doğal ahşap, Nienhuis ve Association Montessori International markalı materyalleridir.

Hobbit Evleri

Çocukların toprağı hissedebilmesi için gerçek çim halılarla kaplanan bahçe içinde iki ayrı hobbit evi bulunuyor. Bu evlerin birinde organik tarım için çeşitli tohumlar, gübreler; diğerinde ise çocukların yaratıcılıklarını bahçede de geliştirmelerini sağlayacak artık materyaller bulunacak. Böylece çocuklar, hayalleri doğrultusunda özgürce etkinlik yapabilecekler.

Yemek

Çocuklar, önlerine hazır sunulan porsiyonları değil, yiyebilecekleri kadarını kendileri alacak, yine kendileri kaldıracaktır. Ayrıca çocuklar, sularını da kendileri dolduracak, masalarını kendileri hazırlayacaktır.

Ders Adları Ve İçerikleri
  1. MASAL ATÖLYESİ
  2. MASALLARLA ORİGAMİ (KAĞITTAN HAYALLER) (HAFTADA BİR)
  3. MASAL MUTFAKTA (AYDA BİR)
  4. ÇAMURDAN HAYALLER (SERAMİK ATÖLYESİ) (AYDA BİR)
  5. DOĞA VE BİLİM UYGULAMALARI
  6. İNGİLİZCE ATÖLYESİ
  7. AHŞAP (MARANGOZLUK) ATÖLYESİ
  8. KİNDERGYM: SOKAK, ÜLKE VE KITA OYUNLARI
  9. ÇOCUK YOGASI
  10. ÇOCUK PİLATESİ
  11. ÇOCUKLAR İÇİN FARKINDALIK MINDFULNESS
  12. MÜZİK VE RİTİM ATÖLYESİ (PRODİGİES)
  13. ÇOCUKCA FELSEFE
  14. ÇOCUKCA SANAT
Okul Öncesi Dönemde Yabancı Dil Eğitimi

Günümüzde erken yaşta verilen yabancı dil eğitimi büyük önem kazanmıştır ve yabancı dil eğitiminin bilişsel gelişime de olan katkısı araştırmacılar ve dil bilimciler tarafından kabul edilmektedir. Okul öncesi dönemde dil edinimi becerisinin kazandırılması ise bütün gelişim alanları için olduğu kadar elzemdir. Bu dönemde öncelikli hedef çocukların yabancı dillerin ve kültürlerin varlığından haberdar olup bunlara karşı pozitif bir tutum geliştirmesidir. Bu sayede çocuklar farklılıklara karşı hoşgörülü ve iletişim becerileri yüksek bireyler olarak yetişmektedir. Yani okul öncesi dönemde yabancı dil kazanımı çocukların sosyal, bireysel ve bilişsel gelişimlerini olumlu etkilemektedir. Eğitim kurumu seçimlerinde en önemli kriterlerden biri de verilen İngilizce eğitimin niteliği haline gelmiştir. Renkli Bireyler Çocuk Evi’nde yabancı dil eğitimi Callan Metodu ile temellendirilmektedir.

Callan For Kids Method

Callan Method (CMO) 1960’da İngiltere’de, İngilizce eğitimi amacıyla başlamış dünyaca ünlü öğrenme yöntemidir ve eğitimdeki başarısını tüm dünyada kanıtlamış bir metottur. Her yaş seviyesine uygun, kolay ve zevklidir.

Callan Method, klasik İngilizce eğitim sistemlerinden 4 kat daha hızlı İngilizce öğreten ve akabinde öğrencilerini İngilizce konuşturan, tekrara dayalı özel bir İngilizce eğitim sistemidir. Tat hariç bir insanın tüm duyularını harekete geçiren refleksif öğrenmeyi tetikleyen bir öğrenme sistemidir. Derslerde basit ama etkili taktikler kullanılır.

Callan For Kids çocuklarımıza önce İngilizceyi sevdirir, ardından yüksek algılama becerilerini kullanarak tıpkı yeni doğan bir çocuğun kendi anadilini öğrendiği gibi İngilizceyi işiterek öğretir. Onların dünyasında ve bu atmosferde sadece İngilizce işitmek ve İngilizce konuşmak vardır. Çocuklarımızın ilgisini çeken ve onların sıkılmasını önleyen özel eğitim sistemiz Callan For Kids, derste her dakika dinamik ve aktif rol almalarını sağlayan bir sistemdir.

Prodigies

Prodigies erken öğrenme çağında enternasyonel müzik anlayışıyla tanışma, ingilizceyi müzik alanında kullanarak doğal süreçte yabancı dilini pekiştirmeyi sağlamaktadır.

Vooks
İngilizce Hikaye Kitaplarını Hayata Geçirmek

Amerika’da yoğun olarak kullanılan İngilizce hikaye kitabı platformu Vooks kütüphanesine yıllık üyeliğimiz bulunmaktadır. Hikayeleri anlatma yöntemi ise ayın konusuna uygun olarak eğitmen tarafından belirlenmesi, kitabın okunması, hikayenin kuklalarıyla canlandırılması ile gerçeleştirilmektedir.

Amacımız, hikâye zamanının tüm önemli unsurlarını koruyarak okuma alışkanlığına teşvik etmektir.

Renkli Bireyler’de İletişimsel İngilizce Eğitimi

Geleneksel sistem içerisinde yıllardır gramer temelli ve okul öncesi dönemde yalnızca kelime bazında verilen dil eğitimi maalesef çocuklarımızın İngilizce iletişim kurabilmesini ve birer dünya vatandaşı olmalarını sağlamamaktadır. Kurumumuzda Callan Metodu, Montessori eğitimi içine entegre edilerek çocuklarımızın hem yabancı dile ve farklı kültürlere karşı olumlu bir tutum geliştirmesi hem de İngilizceyi etkin şekilde kullanabilmeleri sağlanmaktadır. Ayrıca İngilizce eğitim müzik-hareket, oyun, sanat gibi bileşenlerle desteklenmektedir. Çocukların çekinmeden ve hata yapma endişesi duymadan İngilizce iletişimi doğal süreçlerine dahil edebilmeleri hedeflenmektedir.

İngilizce öğretmenlerimiz Londra’dan gelen Callan Method Organisation eğitmeni Alison Jones tarafından verilen 35 saatlik bir eğitim sürecini tamamlamış ve uluslararası geçerliliği olan sertifikalarını almış, çocuklarla çalışma konusunda tecrübeli öğretmenlerdir. Callan eğitimi okulumuzda bulunan iki İngilizce atölyesinde gerçekleşmekte ve atölyelerimizde ayrıca sunumu İngilizce yapılmak üzere Montessori materyalleri de bulunmaktadır. Bunların yanı sıra programımızda her ay “Applied Language Activity” başlığı ile pekiştirici ve eğlenceli bahçe etkinlikleri, mutfak etkinlikleri, drama gibi aktivitelere yer verilmektedir.

Ahşap oyuncaklar nesilden nesile geçen ürünlerdir.

Ahşap (Marangozluk) Atölyeleri

Renkli Bireyler Montessori Okulu olarak çocuklarımıza özgüvenlerini güçlendirmeleri ve kendi oyuncaklarını tasarlamaları amacıyla Ahşap (Marangozluk) Atölyesi kurduk. Çünkü Montessori materyalindeki doğal ahşabın sıcaklığı, yarattığı rahatlık ile vücuttaki elektriği alır.

Tamamen geri dönüşümlü olan oyuncaklarımızı, marangozluk, kereste, odun artıklarından da yapmak mümkündür. Özellikle ahşap oyuncak yapımı için ağaç kesmeye gerek yoktur. Budanmış ağaçlardan ve doğanın dengesini bozmadan kesilen ağaçlardan da ahşap oyuncak yapılır.

  1. Ahşabın sıcaklığını, oyuncağın dokusunu hissetmek,elinde tutmak, değer verdiğimiz ahşap oyuncağın kaynağına, yani ağaca, doğaya değer vermemize sebep olur.
  2. Her şeyin bir kaynağının, dönüşümünün olduğunu çocuğa aktarmak için bir araçtır.
  3. Ahşap oyun araçları nesiller, kültürler arasındaki kaynaşmayı da sağlar.
  4. Ahşap oyuncak üretilmesi için mutlaka yüksek teknolojiler kullanılması gerekmez.
  5. El yapımı yontma ürünler özellikle değerlidir.
  6. Ekolojik dengeyi korumanın bir şartı da, en basit teknolojileri kullanarak değerli ürünler yaratmaktır.

KİNDERGYM: SOKAK, ÜLKE VE KITA OYUNLARI

Çocukları erken yaşta eğlenceli bedensel aktivitelere dahil etmek, fiziksel gelişimlerini, yemek düzenlerini, ruh sağlıklarını olumlu yönde geliştirir.

Amaç ve Kazanımlar
  1. Risk almanın (kendi riskine karar vermek) değerini ortaya koymak
  2. Kendine ve başkalarına güvenmek
  3. Kendi bedenine, aklına (zihnine) güvenmesi için açık alan ve zaman yaratmak
  4. Beden farkındalığı
  5. Motor koordinasyonunun sağlanması ve denge duruşlarında verimlilikBeden tasarım ve fonksiyon verimliliğini arttırmak

Çocuk Yogası

Renkli Bireyler Montessori Okulu’nun Çocuk Yogasına Bakışı Nedir?

Çocukların kişisel, zihinsel ve fiziksel gelişimlerine oldukça önemli katkıları olan Çocuk Yogası ile çocuklarınızın da yoganın faydalarından yararlanmasını sağlayabilir; onlara daha sakin, daha huzurlu ve daha mutlu bir yaşam sürmeyi öğretebiliriz.

Çocuk Yogasının müziğin ritmi ile birleştiği, Müzikli Çocuk Yogası ise;

Yoga hareketlerinin müzik, resim, oyunlar ve hikayeler ile süslendiği, çocuklara eğlenerek öğrenme imkanı sunan bir çalışma biçimidir. Rekabetin olmadığı yoga oyunlarında çocuklar hem eğleniyor hem de takım çalışmasını öğreniyorlar.

Çocuk Yogasının En Önemli Faydaları Nelerdir?

Çocukların fiziksel olarak esneklik ve koordinasyon becerileri kazanmasını sağlayan yoga; çocuğa denge, konsantrasyon, hayal gücü, kendine güvenme ve disiplin kazanmayı öğretir. Çocuk Yogası ile çocuk kendini keşfetmeyi öğrenirken, bunu bir yarışma bilinciyle değil de farkındalık çerçevesinde gerçekleştirir. Yoga yapan çocuklar; takım çalışmasına da daha yatkın olur. Yoga; sevgi, huzur ve maneviyat dolu bir yetişkin olma yolunda çocuğu bilinçlendirir. Bir şey elde etmek isteyen çocuğa yapıcı ve sonuca yönelik yolları keşfetme arzu ve tutkusu kazandırır.

“Ayakları yere sağlam basan, yaşama kökleriyle sarılan çocuklar kendilerine yaşam boyu eşlik edecek kanatlar geliştirebilirler”

Çocuk Pilatesi

Erken yaşlarda yapılan Çocuk Pilatesi egzersizleri çocukların doğal gelişimlerini destekler. Çocuğunuza sağlıklı bir spor düzeni kazandırmaya çalışıyorsanız Çocuk Pilatesi ile başlayabilirsiniz. Üstelik pilates çocuklara eğlenebilecekleri farklı bir fiziksel aktivite yapma imkanı sağlar. Top, çember, lastik gibi materyallerin kullanımı yaptıkları egzersizler sırasında dikkatlerinin dağılmasını engeller ve eğlenmelerini sağlar.

Sadece fiziksel bir çalışma değildir.Aynı zamanda çocuğun beden algısını, bedensel kontrolünü ve duygu kontrolünü de geliştirir.

Daha güçlü, daha esnek, kendilerine daha çok güvenen ve düzgün postürlere sahip bireyler haline gelmelerine yardımcı olur.

Fiziksel gelişimlerini, yemek düzenlerini, ruh sağlıklarını olumlu yönde geliştirir. Dans, jimnastik ve diğer spor branşlarında başarılarını artırır. Nefes egzersizleri sayesinde yaşadıkları süreçler (ergenlik gibi) çok daha uyumlu geçer. El-göz koordinasyonunun geliştirilmesi, denge yeteneğinin arttırılması için önemlidir. Konsantrasyon bozukluğu ve hiperaktivite yaşayan çocuklarda pilates sayesinde önemli gelişmeler gözlenmektedir.

Motor Skill Learning

Birçok Avrupa ülkesinde uygulanan Motor Skill Learning Academy Switzerland (3-7 yaş) eğitimi, 2020-2021 öğrenim dönemi itibariyle, "Motor Skill Learning" sertifika programı ve uzman beden eğitimi kadrosuyla, Renkli Bireyler Montessori Okulu'nda.

Motor Beceri Eğitimi Nedir?

"Motor becerisi" terimi bir kişinin hareket gerçekleştirme yeteneğini ifade eder. Çocuklarda modern araçların artan kullanımı, kendi elleriyle iletişimin, el yazısı ve el işlerinin azalması; ince motor becerilerini uygulamasını ve hassas hareketleri uygulamasını zorlaştırmaktadır. Bu nedenle kaba ve ince motor öğrenimi okul öncesi çocuklar için çok önemlidir. Çocukluk yılları, çocuk doğası itibariyle hareket ihtiyacının ve hareket enerjisinin yoğun olduğu dönemdir. Bireyin, erken dönemlerden itibaren hareket özelliğini ne şekilde kazanmaya başladığını ve motor kontrol, motor koordinasyon becerisinin ne şekilde meydana geldiğini anlamak, yaşamsal faaliyetler için önemlidir. 2-7 Yaşları arasında geçen süreyi kapsayan “temel hareketler dönemi” temel becerilerin kazanıldığı bir dönemdir. Bu dönem denge, koşma, atlama, yakalama, fırlatma, topa ayakla vurma gibi temel becerileri kapsamaktadır. Temel hareketlerin yoğunlaştığı bu dönem, çocuğun gelişimsel olarak hızla zirveye tırmandığı ve büyük değişimlerin gözlendiği bir dönemdir. Dolayısıyla bu çocuklar için beden bilgisi ve beden hareketleri, planlı ve programlı bir şekilde hazırlanıp eğitimlerle yönlendirilmelidir.

Bu çalışma programında yer alan bazı sportif aktiviteler;
  1. Çocuk Dans Oyunları
  2. Çocuk Pilatesi ve Yogası Etkinlikleri
  3. Paraşüt Oyunları
  4. Farklı Malzemeli Ritim Oyunları
  5. Hareket ile Deneyimsel Matematik
  6. Beden Perküsyonu ve Grup Dansı
  7. Hula Hoops Etkinlikleri
“Çocuklar için ne geçmiş vardır ne de gelecek, bizim pek payımıza düşmeyen bir şeyin, şimdiki zamanın keyfini çıkarırlar.” Jean de La Bruyere

Mindfulness Çocuklarla Farkındalık Çalışmaları

Hareketin yoğun olduğu bu hayatta yetişkinler kadar çocukların da “an”da kalmaya, durmaya, nefes aldıklarını hissetmeye ve yaşama dönük farkındalıklarını arttırmaya ihtiyacı vardır.

Çocuklar ilk başta farkındalık alanında minik ustalardır. Daha sonra büyür, geleceği hayal etmeyi ve geçmişe bakmayı öğrenirler. Beyinleri gelişir, zihinsel güçleri artar.

Onların yüklü zihinlerini boşaltmak, öz denetimi sağlamak, bu sayede daha umutlu ve mutlu olmalarını sağlamayı hedeflemektedir.

Çocuklarla Yapılan Farkındalık (Mindfulness) araştırmaları gösteriyor ki; Çocuklarda kaygıyı azalttığı ve dikkat becerilerini arttırdığı, Çalışmaya katılan çocuklar problemleri ile baş ederken duygu kontrolünü daha rahat yapabildikleri ortaya çıkmıştır.

İşaret et, çal ve söyle. Her çocuk için müzik. Her çocuk müzik öğrenebilir.

Prodigies

DÜNYANIN MÜZİK HAREKETİ RENKLİ BİREYLER’DE

Prodigies Erken Dönem Müzik Eğitim Programı, bugün dünyada Amerika Birleşik Devletleri’nin birçok eyaleti, başta olmak üzere dünyanın birçok ülkesinde uygulanmakta ve Mr. Rob YOUNG tarafından başlatılmaktadır. Preschool Prodigies programı tüm yaş gruplarındaki çocukların mutlaka alması gereken bir erken dönem müzik eğitimi programıdır.

Programda temel olarak C Maj DeskBell ile çocukların 8 (sekiz) ana sesi doğru olarak tanıyıp algılayabilmesi, şarkılarını doğru hız ve ritimde çalabilmesinin yanında, el işaretleri solfej yapabilmesi amaçlanmaktadır. Prodigies Preschool (Erken Dönem) Müzik Eğitim Programı’nın interaktif videoları bulunmakla birlikte, beden perküsyonunun da aktif kullanıldığı (ellerin ayakların bedenle birlikte vurmalı bir enstrüman olarak kullanılması) zillerle çalışılan bir programdır. En az üç yıl bu eğitim içerisinde devam edebilmek süreci öğrenmede verimli kılmaktadır. BU SİSTEM MÜZİĞİN ALFABESİ OLARAKTA ADLANDIRILIR.

Prodigies okul öncesi eğitiminde ön hazırlık aşaması kuklalarla ve notaların hikayesi olan kitaplarla başlanıp, flash kartlarla, eşleştirme kart çalışmaları ve notaların hafıza oyunları, örüntü çalışmaları ile devam eder. Her bir nota ziller ile tek tek verilir. Ayrıca Musical Power Pack çalışmaları ile ritim tutma çalışmaları da eklenmektedir. Her ayın sonunda ise nota kitapçıkları oluşturularak pekiştirmeleri sağlanmaktadır.

Doğa ve Bilim Uygulamaları

Renkli Bireyler Montessori Okulu olarak içinde bulunduğumuz yüzyılda doğayla iç içe, doğaya saygılı çocuklar yetiştirmenin önemli olduğu bilincindeyiz. Biz de bu amaçla; geleceğin bilim çocuklarını yetiştirmek adına meraklı, aklına gelen her sorunun cevabını arayan, büyüteçle türlü türlü keşifler, araştırmalar ve deneyler yaparak, çocuklarımızın bütün bunları bilim uygulamaları ile düzenlemesini ve kaydetmesini sağlamaktayız.

Montessori çalışmalarımızı destekleyen, yaparak-yaşayarak öğrenme modelini esas alan Eğlenceli Bilim Programları öğrencilerimizde deney kültürü ve bilim sevgisi oluşturmakta, öğrendiklerini somutlaştırarak bilgilerinin kalıcılığını arttırmaktadır. Öğrencilerimizin yıl boyunca yapacakları deneyler için grup çalışmalarında ve bireysel olarak kullanacakları tüm deney materyalleri tarafımızdan sağlamaktadır.

Her Eğlenceli Bilim dersinde, malzemeleri kullanarak deney yapma imkânı sunulmaktadır.

Araştırmacılar artık 0-6 yaş arasında çocukların bahçe (doğa) deneyimlerinin küçük motor kas gelişimi, doğanın sunduklarına takdir gibi çoklu alanda olumlu etkisini kabul etmiş durumdadır.

İçinde bulunduğumuz yüzyılda doğayla iç içe, doğaya saygılı çocuklar yetiştirmek çok ama çok önemli. Tanık olduğumuz hoyratlık ve vurdumduymazlık çocuklara yaşayacak dünya bırakmıyor. Onun için diyoruz ki doğaya çıkın, doğayla bağlar kurun, çevremizdekileri doğayı koruma konusunda bilinçlendirelim. O yüzden bunu önce çocuklarımızla ve büyük deneyimler yaşayacağımız arka bahçemizle işe başlayacağız. Bu heyecanlı deneyime hazır mısınız?

Bizde bu amaçla geleceğin bilim çocuklarını yetiştirmek adına, meraklı aklına gelen her sorunun cevabini arayan, büyüteçle türlü türlü kesifler, araştırmalar ve deneyler yapacak çocuklarımızın, bütün bunları bilim günlüğüne görsel çizimler, çalışma kağıtları ya da doğadaki nesneleri saklayarak kaydetmesini sağlayacağız.

Bu arka bahçe çalışmalarımızda karınca araştırmaları, uğur böceği evi yapımı, böcekler ve kum kurtları için yuva yapımı, cırcır böcekleri yalnız mı yaşamayı sever yoksa birlikte mi deneyi, kompost, (çürüyüp toprağa karışan ve böylece toprağın besleyiciliğini, verimini artıran atık) doğal gübre yapımı deneyi, örümcek dostu çerçeve yapımı, kuşlar için çekici gelen renk var mıdır deneyi, CD kutusunda harika fasulye büyüme döngüsü izleme deneyi, meyve suyu paketi bahçesi, ayak izinden serçe yapma sanatsal etkinliği, sihirli peri bahçesi oluşturma, bir metrekarelik alanda ekolojik araştırma deneyi, kılcal hareket bitki deneyleri olduğu gibi çocuklarımızı araştırmaya ve meraklandırmaya götürecek sorularda yer alacaktır.Mesela;

  1. Midemiz niçin kendini sindirmiyor?
  2. Kemiklerimiz demirden olsa nasıl olurdu?
  3. Bacağımı çarpınca niye morarıyor?
  4. Soğan niye ağlatır?
  5. Tırnaklarım niye uzuyor?
  6. Göbek deliğim niye var?
  7. Niye geğiriyorum?
  8. gibi soruların cevaplarını araştırmasına fırsatlar sunacağız.

Hem yapmayı, hem gözlemeyi, hem akıl yürütmeyi, hem neden sonuç ilişkisini deneyip, gerekirse düzeltmeyi, hem kayıt tutmayı özendirerek yaşam boyu öğrenme tutkusunu ortaya çıkarmak amacındayız.En kirli, en harika, en meraklı, en heyecanlı bir bahçe deneyimi yaşamaya hazır mısınız? Çünkü dışarıda keşfedilmeyi bekleyen kocaman bir dünya var.

ARKA BAHÇE ETKİNLİKLERİNİN ÇOCUKLARA SAĞLADIĞI FAYDALAR
  1. Deneyerek, yaparak öğrenmesini,
  2. Bilgilerini arttırması,
  3. Gözlem ve deney yeteneklerini geliştirmesi,
  4. Çevresindeki olaylara karşı, daha duyarlı olmasını ve daha dikkatli gözlem yapmasını sağlar.
  5. Böylece çevresini tanımasına ve sevmesine katkıda bulunmasını,
  6. Problem çözme becerisini geliştirmesini,
  7. Günlük yaşamlarıyla ilgili araç-gereç ve malzemeyi ve bununla niteliklerini tanımasını,
  8. Merak duygusunu güdülmeme,
  9. Sorulara cevaplar arayıp-bulmasını,
  10. Kavram gelişimini sağlaması,
  11. Dil gelişimine ve mantık yürütme becerilerini geliştirmesine yardımcı olması,
  12. Çeşitli konularda fikirler üretmesini, bunları öğretmen ve arkadaşlarıyla tartışabilmesini sağlaması,
  13. Yaratıcı düşünme becerilerini kazanmasını, kendine güvenen bireyler olmasını sağlar.
  14. 0-6 yaş gurubu çocukları psikomotor yönden gelişimine de katkıda bulunur.
  15. Fen ve doğa etkinlikleri sırasında çocukların hareket etme ihtiyaçları karşılanır.
  16. Küçük ve büyük kaslarını kullanmak, duyu organlarını kullanmak ve bedensel koordinasyonunu sağlamak,
  17. Nesnelerin ortak özelliklerini ve farklılıklarını ayırt etmesini,
  18. Grup faaliyetlerine istekle katılmasını ve iş birliği yapmasını,
  19. Kendi bedenine karşı olumlu tutumlar geliştirmesini,
  20. Sağlık ve beslenme kurallarına uymasını,
  21. Temel eğitim için fen bilgisine ilişkin gerekli kavramları geliştirmesini sağlar.

Montessori sistemine uygun olarak çocuklara anlatılan hikaye kitapları ile çocukların anlatım yetenekleri, dil becerileri, kelime hazineleri, arkadaşlarıyla paylaşımı, empati kurabilme yetileri, topluluk karşısında konuşabilme gibi yetenekleri gelişmektedir.

MASALLARLA ORİGAMİ(KAĞITTAN HAYALLER)

Günümüz dijital çocukları için bu atölye biraz teknolojik dünyadan uzaklaşıp masal dünyasına ve kâğıttan hayaller inşa etmesine kapı aralayacaktır. Origami; kağıt ile yapılan, makas ve yapıştırıcı kullanılmadan tamamlanan bir sanattır. Bu atölye aslında masal kahramanlarımız küçük kağıt ustalarımızla birlikte yeniden canlanacaktır.

Origami Sanatının Çocuklar Üzerinde Etkisi

Origami sanatı yapılırken eller, göz ve beyin çalışmaktadır. Çocuğun yapacağı şekiller, estetik duygusunun gelişmesinde yardımcı olmaktadır. Öğrenebilme ve algılama gücünü geliştirmede yardımcı olur. Çocuklara gözlemlemeyi, iletişim kurmayı ve iş birliği yapmayı öğretmektedir. Sanatsal faaliyetler çocukların sosyalleşmesini sağlamaktadır.

Bizimle birlikte kağıttan hayaller yaratmaya ne dersiniz?

Masal Mutfakta

Gökten üç elma düşmüş. Biri anlatanların, biri pişirenlerin, biri de afiyetle yiyenlerin başına. Masallarımızın kahramanlarını mutfağa alıyoruz. Masal dinleyicilerimizin hem ruhlarını hem de lezzetli tariflerle becerilerini geliştiriyoruz. Renkli bir dünyanın kapılarını aralıyoruz. Çünkü masalların çocuklara katkılarının farkındayız.

Masalların faydaları:
  1. Masallar çocuklara sorunlarla nasıl baş etmeleri gerektiğini gösteriyor.
  2. Masallar çocukların duygusal yönden güçlenmelerine faydalı olur.
  3. Masallar ebeveynlerin çocuklarına eleştirel düşünme yeteneği kazandırmalarını sağlar.
  4. Masallar öğreticidir.
Masal Mutfakta’nın Çocuklara Yararları:

Mutfakta yemek yaparak, yiyecek, içecek ve çeşitli malzemeleri tanıyarak geçirilen zamanın, çocuklara çok şey kattığına dair araştırma sonuçları var. Hatta bu etkinliğin, çocukların matematik zekasına, dil öğrenme becerisine, duygusal ve fiziksel gelişimlerine yardımcı olduğunu gösteren çalışmalar da var. Uzmanlar, çocukların yaşlarına uygun sorumluluklar almalarını, ev işlerinde anne babalarına yardım etmelerini gerekli ve önemli buluyor. Birlikte yemek yapmak ise bu işlerin belki de en zevkli, keyifli ve öğretici olanıdır. Bu sebeple:

  1. Keşfederek öğretim:
  2. Çocuklar, dokunarak, tadarak, görerek, hissederek ve duyarak öğreniyor. Yeni tatlar, kokular ve şekillerle tanıştıkları mutfak da onlar için öğretici oluyor. Keşfetme dürtülerini ve merak duygularını canlandırıyor. Çocukların, damak zevki de 4 yaşından itibaren gelişmeye başladığından, beraber yemek yapmak onların kendi beğenilerini keşfetmeleri ve böylece kendilerini daha iyi tanımaları yolunda da onlara yardımcı oluyor.

  3. Yaratıcılıklarını arttırma:
  4. Yemek yapmak, birbirinden farklı malzemeleri, ahenkli bir biçimde bir araya getirmek demek. Çocuklara örneğin hangi malzemenin hangi baharatlarla tatlandırılabileceğini, hangi sebzeye hangi tür yağın yakıştığı gibi bilgiler vermek, zihinlerini çalıştırma biçimlerini de etkileyerek yaratıcılıklarını artırıyor. Onlarla birlikte, fikirlerini sorarak yepyeni tarifler oluşturabiliriz.

  5. Bilimsel bilgilerin öğrenilmesine ön hazırlık sağlama:
  6. Mutfak, çocuklara başlangıç düzeyinde matematik bilgisi verebilmek için de oldukça uygun bir ortam. Saymak, eklemek, çıkarmak, ölçmek, tartmak gibi ifadeleri, yemek tariflerini uygularken mutfak tartısı veya diğer ölçüm aletleri kullanarak öğretmek, çocukların okulda görecekleri derslerde de yardımcı oluyor. Bilgiyi deneyimlemesi için örneğin 500 gramlık veya 1 kiloluk bakliyat poşetlerini elinde tutarak ağırlıklarını fark etmesini sağlayabilmekteyiz. Tarifleri uygularken "Şimdi 1 yemek kaşığı yani yaklaşık 15 gram un ekliyoruz" gibi ifadeler kullanarak matematik hesaplamalarına aşina olmasının yolunu açmaktayız. Ek olarak, örneğin kabartma tozunun ne için kullanıldığı gibi bilgileri öğretmemiz, kimyasal reaksiyonları anlayamayacak yaşta olsa bile analitik düşünmesine küçük katkılar sağlayacaktır.

  7. İletişim becerisini geliştirme:
  8. Mutfak, çocukla iletişim kurmak ve onun iletişim yeteneğini ilerletmek için de çok uygun bir yerdir. Öncelikle birlikte vakit geçirme Bu zamanın eğlenceli olduğu kadar kaliteli bir zaman olmasını da sağlayacaktır. Farklı malzemeleri tüm duyu organlarıyla duyumsamasını sağlamamız, ondan hissettiklerini anlatmasını istemeniz ve bunu keyifli bir oyun haline getirmeniz, çocuğunuzun ifade ve iletişim yeteneğini artırır. Ardından beraberce bu tarifi uygulamamız, teori ve pratik arasındaki ilişki hakkında da erken bir fikir sahibi olmasını sağlayacaktır.

  9. Dil becerisini ilerletir:
  10. Çocuğumuzun mutfakta karşılaşacağı her yeni malzeme, yeni bir kelime demektir. Kelimelerle birlikte kavramlar da öğrenilir. Ona örneğin yumurta, tereyağı gibi yiyeceklerin hangi aşamalardan geçerek evlerimize ulaştığını; sebze ve meyvelerin nasıl yetiştiğini ve nasıl dolaplarımıza girdiğini; süt ve inek arasındaki ilişki gibi bazı bağlantıları, uygun ve doğru kelimelerle anlatırız. Hem hayata dair pek çok bilgi vermiş hem de kelime ve kavram hazinesini geliştirmiş oluruz.

  11. Duygusal gelişimi destekler:
  12. Yemek yapmak, sabır ve dikkat isteyen bir iş olması nedeniyle çocukların duygusal gelişimlerine de katkı sağlar. Yemeğin, aileye, arkadaşlara, dostlara, komşulara ve tüm sevdiklerimize sunduğumuz sevginin biçimlerinden biri olduğunu anlatmak, beraberce yaptığınız yemeği sevdiklerimizle birlikte yemek bunun en iyi yoludur.

  13. Fiziksel gelişimi de destekler:
  14. Yaşına uygun olarak çocuğumuza vereceğiniz ufak tefek görevlerle el becerilerini ve fiziksel gelişimini ilerletebiliriz. Dökme, sallama, kesme, karıştırma, çırpma gibi işlemleri yapmasına olanak sağlayarak gelişimini destekleyebilmekteyiz. Tüm bunlar onun motor becerilerini ilerletmesi için birer fırsattır.

Felsefe merakla, merak çocukla başlar.

Felsefe eğitimi; çocukların ezberle öğrenen, mekanik bireyler olmalarını engeller. Verileni sorgulayabilen, tartışabilen ve eleştirel düşünebilen bireyler olmalarına katkı sağlar.

  1. Çocukların günlük hayatlarının parçası olan ve somut bir şekilde tecrübe ettikleri, hayvan hakları, çevrecilik, cesaret gibi konular hakkında aktiviteler yapılır.
  2. Bu aktiviteler sonrasında çocuklar, ilgilerini çeken noktaları grup olarak sorgular ve tartışırlar.
  3. Çocukça Felsefe programı cevaplara değil sorulara odaklanır.
  4. Çocuklar tartışmak istedikleri soruları birlikte oluştururlar ve en çok ilgilerini çeken soruları demokratik bir şekilde seçerler.Tartışmayı istedikleri yönde ilerletmekte özgürdürler.
Çocukça Felsefe Programı;
  1. Kendi sorularını sorma (Problemi tanımlama)
  2. Dinleme
  3. İtiraz geliştirebilme
  4. Önemli kavramları keşfetme
  5. Düşünme becerilerini geliştirme
  6. Olaylara farklı bakış açılarından bakmayı öğrenme fırsatı sunmaktadır.

Burada önemli olan onların mevcut deneyimlerinden yola çıkarak olaylara farklı açılardan bakabilmelerine ve yeni fikirler üretebilmelerine destek olabilmektir.

Renkli Bireyler Montessori Okulu’nda çocukların gelişiminde sanat eğitiminin, en az eğitimin diğer süreçler kadar önemli olduğunun farkındayız. Bırakın çocuğunuzun hayalleri sanatın özgün çalışmaları ile şekillensin.

Hayallerin Resmi;

Çocukça Sanat Atölyesi'nde çocuklara, atölye aktiviteleri aracılığı ile geleneksel eğitim sisteminden farklı olarak kendilerini daha rahat ifade edebilecekleri, teknik anlamda kısıtlamalara maruz kalmadan, yeni malzeme ve uygulama teknikleriyle tanışacakları, tamamen kendi özgüvenleriyle yoğrulmuş bir çalışma ortamı sunulmaktadır. Çocukların ihtiyaçlarına göre her yaş grubuyla uygulanabilmektedir. Çalışmalarda ayrıca doğadan parçalar da kullanılarak, çocukların doğal yaşamı koruyabilmesi ve değer katabilmesi de amaçlanmaktadır.

ÇAMURDAN HAYALLER (SERAMİK ATÖLYESİ)
Çamurdan Hayaller Atölyesinin Amacı:

Renkli Bireyler Çocuk Evi Çamurdan Hayaller Atölyesinde, doğru yok, yamuk yok, düz yok, yanlış yok! Her şeyi yapabilirsin. Kıyaslama asla yoktur. Yaptığın her şey sen yaptığın için değerli, benim yaptıklarım da ben yaptığım için değerli. Ve bu yüzden hepsi çok değerli. Bu amaçla seramiği kullanarak çocuklarımıza bir giriş anahtarı sağlayabiliriz. Bu anahtar ile hayalini gerçekleştirmesine, özgüvene sahip olmasına, yaptığı işe saygı duymasına, kendine inanmasına, kendini yeterli hissetmesine ve mutlu olabileceği bir şeyler yapmasına olanak sağlamış oluruz.

Renkli Bireyler Çocuk Evinde çocukların gelişiminde, sanat eğitiminin en az eğitimin diğer süreçleri kadar önemli olduğunun farkındayız. Çocuklar seramiğin ham maddesi olan kili yoğururken el becerilerini geliştirip, yeni eserler ortaya koyacaktır. Tasarım ve uygulama sürecinde kısa zaman içerisinde çocuk “göz ile düşünme” yetisi kazanır. Kendi dünyası ve çevresi ile ilgili gözlemlerini ve duygularını anlatırken üretici olmanın mutluluğunu yakalar. Bu amaçla çocuklarımızın duygularını daha kolay ve güçlü bir şekilde ifade edebilmelerini, tasarım ve yaratma güçlerini geliştirmelerini ve bu üstün duyarlığa ulaşmaları için Renkli Bireyler Çocuk Evinde çocuklarımızı seramik çamuru ile buluşturacağız.

" Hayal gücü ve yaratıcılık, bilgiden daha önemlidir. Bilginin sınırı var, ama hayal gücü tüm evreni kucaklar... " - A. Einstein

Seramik Çalışmalarının Faydaları

Kilden meydana gelmiş seramik çamuru bilinenin aksine kirletici değil temizleyicidir. Vücuttaki zararlı toksinleri atmanıza yardımcı olurken aynı zamanda ölü deri tabakasını da yeniler. Vücuttaki statik enerjiyi alırken aynı zamanda sakinleştirici ve rahatlatıcı özelliği vardır. Hiçbir Alerjik reaksiyona sebebiyet vermez. Vücuttaki leke ve yara izlerinin silinmesine yardımcı olur.

Seramik Çalışmalarının Çocukların Gelişimindeki Önemi

Çocuklar, duygularını ifade etme gücünü kazanıyor ve en önemlisi ise çamur ile çalışırken soyut kavramları somuta dönüştürmenin mucizesini yaşıyorlar. Çocuklarda seramik eğitiminin kişiliğe, sosyalleşmeye ve kişisel becerilerine yönelik yararları vardır.

Sosyalleşmeye Yönelik Faydalar
  1. Disiplinli çalışabilme,
  2. Çevresindekilerle yardımlaşma,
  3. Etkilenme,
  4. Çalışmaya katılma,
  5. Grupla uyum sağlama,
  6. Paylaşabilme,
  7. Çalıştığı yeri temiz tutma,
  8. Temizliğini kontrol etme becerilerini geliştirmek.
Kişiliğe Yönelik Faydalar
  1. Kavga ve kızgınlık dürtülerini, öfke ve kin duygularını "kil" aracılığıyla yok etmek.
  2. Yaptığı işe karşı dikkatli olmayı sağlamak, bir konuya karşı gözlem ve dikkat becerisini geliştirmek.
  3. Sabırlı olmayı aşılamak.
  4. Kendine güven duymayı sağlamak.
  5. Kendini ve işini anlatabilme becerisini arttırmak.
  6. Dilini ve terimleri doğru kullanma becerisini kazandırmak.
  7. Bağımsız düşünebilme, korku vb. baskıdan uzak özgür hareket edebilme becerilerini geliştirmek.
Yaratıcılığa Yönelik Faydalar
  1. Şekillendirme,
  2. Alet ve mekân kullanma,
  3. Gözlem yapabilmeyi sağlama,
  4. Gelecekle ilişki kurma,
  5. Üretilenler arasında farklılık yakalama,
  6. Somut-soyut ilişkisini kurabilme,
  7. Gerçek nesne ve masalsı öğeleri ilişkilendirme,
  8. Becerilerini geliştirmek.

Seramik çamuru çocuğa temizlik alışkanlığı kazandırmaktadır. Çalışmalardan sonra ellerini, tırnak diplerini yıkama gereksinimi duydukları gözlemlenmiştir.